Hej och välkommen vill du ha pest eller kolera?

 Ibland blir jag så arg på den svenska läkarkåren så det liknar inget, undrar seriöst hur det kan komma sig att vissa ens får jobba som läkare. Min mamma har reumatism och hennes läkare ville nu att hon skulle prova en ny medicin. Det visade sig dock att det var en hel del krångel då medicinen ges som dropp och man måste ta den på sjukhuset och ligga där i minst två timmar + att det var en del rätt läskiga biverkningar. Mamma känner att hon klarar sig bra med det hon har och vill inte utsätta sig för dessa biverkningar och att behöva åka till sjukhuset i tid och otid och ligga där i timmar. Dock hade ju inte läkaren talat om exakt vilka biverkningar man kunde få så när jag gick in på fass.se och kollade så visade det sig att man kunde få både kraftiga allergiska reaktioner (anafylaktiska), rubbningar i nervsystemet, tarmvred, svullen lever eller t.o.m. leversvikt, ännu mer värk i lederna (som om det inte räckte att man redan hade reumatism eller???), depression, glömskhet, förvirring, sömnproblem blodförgiftning, blodbrist, hjärtpåverkan m.m. m.m. det värsta var väl att man t.o.m. kunde utveckla en form av blodcancer (det var dock en sällsynt biverkning, men det har ju inträffat så det finns en risk) listan var lång kan jag säga. Eeeeehhh, känns det ens aktuellt nånstans att ens fundera på att prova denna medicinen? Skulle nog inte tro det!
 Hur kan de ens rekommendera människor att ta denna medicinen? Sen att fortsätta tjata trots att folk säger att dom inte vill för att de tycker att det ändå går bra med det de har? Stört! SÅ vi får hoppas att de ger sig för annars ska jag personligen ringa och be dem dra nånstans där det alltid är varmt!

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0