En jävla värld vi lever i!

 Suck! Har just sett på Kalla Fakta som idag handlade om s.k "fetmaoperationer", eller gastric bypass som det heter på finspråk. Det var väl med det som med mycket annat, för vissa var det det bästa som hänt, andra önskade det ogjort. Självklart är det väl synd att de inte får den plastikkirurgi som de behöver för att bli av med all den extra hud som bli efter en så snabb och kraftig viktnegång, men samtidigt så blir jag lite lätt irriterad på folk som bara tror att de ska kunna göra en enkel operation och sen är alla problem lösta. Så funkar inget här i världen, ska du ha nått gjort så får du jobba lite för det själv också och inte bara förlita dig på andra och gör du inte det, nej då ska du fan inte ha nått heller (anser jag). Det har garanterat inte varit så att dessa personer blivit tvingade att göra denna operationen, de har säkert också fått en hel del information om hur det går till och hur det blir efter, riskfaktorer osv osv. Jag har ju aldrig gjort en sån här operation själv men eftersom jag har förmågan till relationsinramning (yes har lärt mig ett nytt begrepp :-P) så kan jag tänka mig, sen har jag också en del utbildning och erfarenhet inom vård och sjukvård.
 En av de medverkande önskade att hon återigen var tjejen som vägde 160 kg och vet ni va, det kanske hade varit det bästa. Så hade hon kunnat gå den långa och hårda vägen och fått ett bra resultat och sluppit att må dåligt!
 Från fetton till bögar (när vi ändå pratar om en jävla värld) denna fotbollskillen som nu kommit ut som homosexuell och som det snackats om i media i ta mig tusan en vecka nu. Vad tusan kan det rimligen ligga för nyhetsvärde i att en kille kommer ut som gay? Fotbollsspelare eller ej? Har inte världen något bättre för sig? Det är väl ingen som skulle komma på tanken att rapportera om att  Bengt Magnusson HAN gillar minsanna kvinnor han, det ni allihoppa, KVINNOR! Gaaah, jag blir sååå grymt irriterad på dessa snedvrida, sjuka medierapporteringar. Jag tror personligen att det till viss del (ganska stor) är på grund av media som vårt samhälle ser ut som det gör (det har väl oxkså bevisats vid olika tillfällen men jag har ingen belägg för det just nu så jag hävdar inget). Låt männsikor leva som de vill oavsett om det handlar om att väga 160 kilo eller att pojkar pussar pojkar. Lev ditt eget liv och ge fan i alla andras så ska du se att du mår jävligt mycket bättre! Ja jag är ateist så jag får svära (skynda dig och ring till aftonbladet!) *ironiiii*
 

//A

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller FULLKOMLIGT med dig Angelica!! Hur kan det få gå till så här... Vart är världen på väg?

2011-03-10 @ 23:19:21
URL: http://vossarinnan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0