Denna dära Valentin....

Undrar om den finns nån dag på hela året som ger upphov till så mycket diskussion som Alla hjärtans dag??? Det är spott och spe åt höger och vänster och andra älskar den här dagen. Personligen tycker jag att det (precis som jul i mina ögon) är en överreklamerad konsumtionsorgie, för det är ju det allt går ut på, att få folket att handla, det är därför denna dagen finns och inte för nått annat (vad gäller butiker, restauranger och andra konsumtionskåta inrättningar i samhället då). Jag tycker att det i stället borde vara en dag för viss eftertanke på vad man faktiskt har och uppskatta det i stället för att jaga sådant man inte har, aldrig haft eller aldrig kan få! Nu menar jag inte att ALLA är konsumtionskåta galningar, men det är den bilden jag får i allmänhet i media o.s.v. Prisa individualiteten säger jag! Självklart tycker även jag att man just idag kanske kan laga lite extra god mat och säga en extra gång till en eventuell pojk-/flickvän att man älskar honom/henne och kanske ringa till släktingar eller vänner som man inte hör av så ofta om så bara för att höra hur det är, men det är för mig ett sätt att uppmärksamma det man redan har.

Puss på er!



//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0