Utan spaning ingen aning!

 Hela dagen i dag har ägnats åt mindfulness, det var denna föreläsning jag sett mest fram emot på hela den här kursen och jag blev inte besviken. Tyckte föreläsaren var fantastisk bra och det var jättekul att vi fick ägna hela ena halvan av dagen åt att praktisera mindfulness.
 Det var spännande och intressant, det kändes verkligen att det hände nått i kroppen trots att vi inte alls höll på speciellt länge, man kunde t.o.m. känna att det blev lugnt i hela rummet, då ska tilläggas att vi var ett par över 20 pers i vad som måste vara ett av de minsta rummen på hela universitetet, men det gick bra ändå =)
 Dock så räckte inte övningarna vi gjorde till för att jag inte skulle tappa humöret när jag kome hem tyvärr (jä-la kattfan som pissat i hallen >.<) Men det la sig det också, nog för att jag kan bli arg men det går snabbt över. Jag tror verkligen på detta med mindfulness och medveten närvaro och tycker att det är hur logiskt som helst och jag kan absolut tänka mig att lägga ner tid på att träna mig i det. Det måste ju vara fantastiskt på sikt om man kan känna sig mindre stressad efter bara ett par övningar.
Mindfulness ftw! ;-)




//A

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-04-13 @ 19:36:26
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0