Här och nu...

 Regn IGEN, trist som tusan, men då kan jag i alla fall mysa i soffan med en bok mest hela dagen och greja inomhus utan dåligt samvete. Man måste ta sig tid till att bara vara som Ola Schenström säger ;-)  Har precis börjat läsa hans bok Mindfulness i vardagen som är en av kursböckerna till den nya kursen. Har funderat på att köpa den långt innan jag visste att vi skulle ha den i nån kurs men det har aldrig blivit av, så den ska bli väldigt intressant att läsa, den har börjat bra i alla fall.
 Jag kan fundera mycket på det där ibland om vem man egentligen gör saker för, sig själv eller andra? Det är väl klart att de allra flesta gör saker både för sig själv och andra, det jag menar är väl om man gör rätt saker!?! Ta detta med utseende till exempel om man ska förändra det så ska man ju gära det för sin egen skull för att man vill och inte för att nån annan vill det, men att laga en viss maträtt det kan man absolut göra för att någon annan än man själv vill det. Det här med vikt till exempel har alltid mer eller mindre varit ett aktuellt ämne för mig, det ska bantas hit och dit och helst ska man vara smal och det ska inte dallra nånstans och bla, bla, bla. Varför då? Jo för att "alla andra" är det, samhället förspråkar gärna den normen (som i och för sig funkar lite sisådär här i Sverige med tanke på den väldigt stora mängd av befolkningen som faktiskt är överviktig eller lider av fetma). Men på senare tid har jag kännt att; hey, jag trivs ju rätt bra med mig själv både utanpå och innanför. Men nånstans är det som om det inte är okej att tänka så, fast det vet jag ju att det är innerst inne. Jag är nog ganska lagom sådär, inte tjockast men inte smalast, motionerar lite lagom med ett par gymbesök i veckan och en och annan promenad däremellan, försöker äta nyttigt största delen av veckan men "fuskar" på helgerna. Och ja jag trivs med det, alldeles ypperligt och jag vill kunna göra det utan att får dåligt samvete, för vems skull får jag det egentligen? Inte är det min egen i alla fall. Sen när det kommer till olika kostprogram och liknande så tycker jag att det är väldigt kul att prova men jag tycker inte att det är kul att hålla på med nån längre tid. Jag är intresserad av kost och läser gärna om det och provar. Men lika gott som det är med LCHF-lasagne på en tisdagen lika gott är det med en flottig svenssonpizza på söndagen och så måste det få vara tycker jag, man måste få vara nöjd med sig själv oavsett hur man ser ut och man måste få leva som man vill för sin egen skull och inte för alla andras.
 Kontentan av detta är väl att; Jag är nöjd med mig själv och med hur jag ser ut och jag vill kunna äta en chokladbit då och då trots att jag har en valk här och där och inte har världens smalaste lår och vet ni va!? Det är precis vad jag tänker göra!



//A

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Du har så rätt så Angelica! Så tänker jag också. Jag är inte den smalaste eller snyggaste så. Men jag trivs med mig själv. Jag är ute o går o kör Zumba pass här hemma nästan varje dag. Jag är nöjd med det. Försöker äta nyttigt, men attans va gött det är med en pizza nån gång eller godis o så. :o)) Det tänker jag inte sticka under stolen med inte!!! Och banta o så är INTE min grej!!! Usch nej! Då blir jag ännu mera hungrig o sur o tvär. Inte alls rolig då! :o)

Så länge man själv trivs med sig själv så ska ingen annan komma o säga nåt annat tycker jag.

Hoppas att du får en skön dag vännen!!!!

Kram!

2011-04-05 @ 11:05:50
URL: http://mollebeck.webgain.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0