Mina föräldrar (Dag 3/30)

 Mammsen och pappsen ja ;-) Min kära mor är uppvuxen i Eda och min far strax utanför Arvika. De var aldrig gifta utan körde på sambogrejen, dock gick de skilda vägar när jag var i 2-års åldern. Jag bodde hos mamma på heltid men har alltid haft en bra kontakt med min pappa, vi har setts på helger och han har tagit med mig på semestrar etc.
Jag tycker att jag är mest lik pappa både utseendemässigt och beteendemässigt, men självklart har jag vissa givna grejer från mamma också, humöret till exempel he,he. Jag skulle vilja säga att min mamma är världens bästa så länge vi inte bor under samma tak (vilket vi inte gjort sen jag var 16 år då jag flyttade hemifrån) och vår relation har nog aldrig varit så bra som den är nu sen jag flyttatde till Karlstad. Min mamma delar jag med mina två syskon medans pappa bara är min egen =) På den sidan är jag enda barnet/barnbarnet så man är väl kanske lite bortklemad p.g.a. det.
 Självklart har man som antagligen alla andra haft sina duster med sina föräldrar, visst har de kanske gjort saker eller betett sig på vissa sätt som nu när jag tänker efter kianske inte var så bra, och visst har man varit med om saker som man kanske borde ha sluppit.
 Men det är ju så det är, man får inget facit till sin unge utan man får väl prova sig fram antar jag (har ju inga barn själv).
 Tycker att jag har blivit en ganska reko människa och jag tror att det delvis beror på att mina föräldrar varit som de varit som har bidragt till att jag blivit den jag blivit.  Det är ju en förälder som lägger den första grunden för ett barn.
 De är trots allt de enda föräldrar jag har och nånsin kommer att få så på den grunden så tycker jag att de är de bästa. Jag har trots allt växt upp med båda två, om än på olika håll och jag har båda kvar i livet vilket jag är väldigt tacksam för.


//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0