100 bloggfrågor (med svar)

Tänkte lägga lite tid på att svara på inte mindre än 100 frågor här och nu =)

1. Hur gammal är du?
25

2. Hur gammal känner du dig? Inte en dag över 20 ;-)

3. Vad har du gjort i dag? Vaknade strax efter 9 (var ofrivilligt hemmavarande p.g.a ljusproblem på bilen). Åt frulle, kikade igenom lite bloggar, pluggat största delen av dagen. Åkte och köpte blommer till min sambo (vi har varit tillsammans i 1,5 år idag) köpte också lite fika. Hemma igen så diskade jag och lagade mat, efter maten pluggade jag lite till och nu sitter jag här och svarar på dessa frågorna.

4. Vilken film såg du senast?
Harry Potter och de vises sten på kanal 5 i lördags

5. Vem ringde du senast? Min sambo

6. är du besatt av någonting? Nej inte just nu vad jag kan komma på

7. Är du rädd för blod? Inte rädd för men jag tycker att det är väldigt obehagligt (sa hon som är uska och jobbar inom vården) ;-P

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Min borg, mysigt och hemtrevligt (alltså hemma)

9. Kan du nämna fem stadsministrar under 1900-talet i Sverige? Carl Bildt, Olof Palme, Tage Erlander, Göran Persson , Fredrik Reinfeldt

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nix! (Det stod redan på den bloggen där jag hittade dessa frågor haha!) Göran Persson kom jag dock på själv ;-P

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart och denimblå skulle jag tro

12. När vaknade du i dag? 09:18 för att vara exakt (ja jag har minne för onödiga saker)

13. Vilken är din favorithögtid? Midsommar

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Ganska exakt precis där jag är tror jag (men ett 20-tal grader varmare hade inte varit fel =))

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kan inte nämna någon.

16. Hur vill du tillbringa din pension? I ett stort, vackert hus på landet med min älskade, våra barn och barn barn, vänner och våra djur.

17. Vad lyssnar du på just nu? Tv4-nyheterna och O helga natt med Tommy Körberg som sambon spelar i sina hörlurar på högsta volym (fastän han inte tror att det hörs ut) ;-P

18. har du någon gång brutit ett ben? Nej, men det har varit ett par stukningar.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk, smör, ost, frukt, kaffe

20. Vem är din favoritkändis? Hmm... Svensk; Ernst Kirschsteiger Utländsk; Svårt att nämna någon.

21. Vad är du på för humör just nu? Ett bra humör, känner mig glad och relativt tillfreds med det mesta.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Bara Europa (än så länge)

23. Snarkar du? Ibland tror jag

24. Vilka yrken har du provat på? Butiksbiträde, dagisfröken, ledsagare, personlig assistent, undersköterska.

25. Hur går du helst klädd? Casual och bekvämt

26. Vilket stjärntecken är du född i? Vattumannens

27. Vilket är ditt favoritgodis? MASSA olika, men äter nog helst surt och choklad

28. Vad sa du senast? "Meeen brist på idéer eller???" Om en ny svensk film som har premiär snart (4 år till hette den tror jag)

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Högstadiet; Språk, Gymnasiet; turismämnena

30. Vad har du på dig just nu? Svarta mysbyxor från puma och en rosa/vitrandig tröja

31. Vilken är din favoritaffär? H&M och Kicks

32. Vad har du för storlek i kläder? Det beror på vad det är för kläder, men vanligen large.

33. Vad har du i dina fickor? Just nu i byxfickorna; inget (möjligen lite ludd) I jackfickorna; läppbalsam/glans *3, en sten med häftig form, bilnyckel och några kvitton

34. Vad köpte du senast? Blommor till sambon och en liten marsipantårta

35. Hur många gånger har du flyttat? 7 tror jag eller möjligen 8

36. Om du var fast på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Massor av böcker, x antal bag in boxar med vin och eventuellt ett laddat vapen om jag skulle vara ensam där för resten av livet

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Förmiddagsmänniska

38. Senaste filmen du såg på bio? Grown up´s

39. Har du blivit sydd någon gång? Yes box, en hel gång

40. har du någon gång badat naken utomhus? Ja det har hänt ett par gånger

41. Vad åt du till frukost? Yoghurt med linfrön och två mackor

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då bodde jag kvar i min gamla hemstad och var tonårsrebel som smygrökte och levde för helgerna då man drack för mycket och spydde i nått hörn alternativt däckade totalt.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Ja en gång när jag haft mitt körkort i 3 dagar. Klarade mig dock undan represalier

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Det var nog min kära far som köpte en ny bil åt mig då den gamla "kastade in handduken"

45. vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På sängbordet

46. Vad var det sista du åt? Marsipantårta

47. Vem är världens vackraste kvinna? Det finns otroligt många vackra kvinnor så jag kan inte nämna bara en

48. Är du blyg?  Det händer ibland men väldigt sällan

49. Vilken var den sista konserten du var på? Lars Winnerbäck

50. Vad heter du i andra namn? Eva (av nån outgrundlig anledning) brukar dock bjuda på en extra liten grej på julafton ;-)

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja och jag tänker inte avslöja det här

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Kuggfråga elle? Vet ej, träning är inte riktigt min grej, blir mest promenader... så jag säger promenad ;-)

54. Har du några husdjur? Japp två katter och en hund

55. Vill du gifta dig? Ja det vill jag

56. Vad är du sugen på just nu? Inget direkt just nu, men antagligen en macka inom kort och en kopp te också kanske

57. Vad är klockan? 19:50

58. Vad är det konstigaste du ätit? Struts

59. Har du någon udda förmåga? Nja, det skulle väl vara min förmåga att minnas onödiga saker som exakta klockslag, datum och summor

60. Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Arvika och mamma i Eda

61. Vad önskar du dig i julklapp? Nya glasögon, en ny digitalkamera och en vetevärmare och lite annat smått och gott

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Om vår-och julshowerna på mellanstadiet räknas så, ja. Annars brukar jag hålla mig ifrån sånt då jag tycker det är lite obehagligt att stå upp inför många människor

63. Göteborg eller stockholm? Göteborg

64. Har du sett någon dö? Nej inte i själva ögonblicket, men jag har sett döda människor

65. Har du någon gång ringt polisen? Ja, i vilket ärende minns jag dock inte

66. Hur många grader är det ute? -2,5

67. Vilken färg har ditt hus? Rött med vita knutar (en klassiker) =)

68. Vad sjöng du senast? Jag sjöng med i Ozzy Osbournes Paranoid

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Ja det är jag ganska säker på, har en liten skara med väl valda personer

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nej det har jag sluppit, har dock suttit i förhör, då inte själv anklakad för nått

71. Har du svenskt ursprung? Ja såvitt jag vet

72. Hur mycket väger du? Spännande fråga nånstan mellan 0 och 100 kilo skulle jag tro ;-)

73. Har du ett turnummer? 7

74. Vem kramade du sist? Min sambo

75. Har du någon gång åkt snowboard? Ja för längesen

76. Kan du åka skateboard? Åka och åka, jag kan rulla framåt på en i alla fall haha

77. Nämn någon du beundrar och varför? Jag beundrar min mormor för att hon är en väldigt stark människa, hon har haft mång amotgångar i sitt liv men klagar inte för det.

78. Har du gröna fingrar? Nej hudfärgade

79. Har du svimmat någon gång? Ja dethar jag

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Man lär sig nått nytt varje dag (det är en av mina filosofier)

81. har du, eller har haft, något smeknamn? Gamla vänner från "back in the days" kallar mig för Agge, mamma kallar mig för mullemu (och har gjort sen jag var 3-4 år jag kunde inte säga mamma mu utan det blev mullemu och sen dess har det hängt med haha) Sambon har en hel hög med olika namn på mig =)

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Jag skulle resa och utbilda mig till make up-artist

83. Är du vidskeplig? Nej inte direkt, tror mer på ödet

84. Vilka är dina största svagheter? Blir lätt stressad och kan bli väldigt grinig över småsaker ibland och kan ibland oroa mig för saker i onödan

85. Vad händer till helgen? Jag ska luncha med min pappa och farmor på lördag och så ska jag köpa alla julklappar och adventsmysa på söndag

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Nej så pengakåt är jag inte

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Hmmm... Jag har pluggat av lite så att det inte blir lika mycket att göra i morron =)

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Jag kan inte prata flytande franska, jag kan inte nämna alla namn i telefon katalogen och jag kan inte utföra hjärnkirurgi

89. Vilken är din favoritrestaurang? Har ingen direkt favvo

90. Bada eller duscha? Både och

91. Är du bra på att laga mat? Javars, det går att äta i alla fall ;-)

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Nej, kommunen jag jobbar åt vill dock att man ska ha specilla arbetskläder men de är grymt obekväma så dem använder jag inte.

93. När och varför var du på sjukhus senast? Det var i augusti i år för att hälsa på min bror och hans sambo som just nedkommit med en son.

94. Vilket är ditt drömyrke? Ett yrke där jag får jobba med barn och ungdomar som lever i utsatta situationer och där jag förhoppningsvis lyckas fånga upp dem innan det blir för illa och få in dem på rätt spår i livet igen.
 
95. Har du några Piercings? Ja en i naveln

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Hårdkokta

97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Studenten

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Jag låg och sov i min varm, sköna säng

99. Har du gråtit idag? Ja av skratt

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Äta kvällsmat


//A







 



















































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0