Mina syskon (Dag 11/30)

Jag har två äldre syskon, en bror och en syster (31 och 33 år). Båda två bor kvar i min gamla hemstad med barn och man/sambo osv.
Relationen till dem har vad jag kan minnas alltid varit bra trots att det skiljer ett par år mellan oss. Vi har altid kunnat umgås och jag kan inte minnas att vi varit osams mer än när vi var yngre och alla bodde hemma (så som alla syskon är).
Syskon borde nästan vara en rättighet tycker jag, jag är väldigt glad att jag haft och har dem i mitt liv. Det finns alltid någon att prata med och man kan prata om saker som man kanske inte anförtror åt någon annan. För min del eftersom jag har äldre syskon så kan man också be om råd i olika situationer.
Tack vare dem har jag ju också fått mina underbara, fina syskonbarn ♥ närmare bestämt fyra stycken hittills. Goaste ongera på jorden om ni frågar mig (lite lätt partisk kanske men va f-n) ;-)
Ett råd till alla er som kanske inte har så bra relation med era syskon är att försöka reparera/stärka den så gott det går innan det är för sent, ett syskon är något utav det bästa man kan ha!

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0