Mina rädslor (Dag 26/30)

 En av mina allra största rädslor är ensamheten, jag hatar att vara ensam och tanken på att bli gammal ensam tycker jag är fruktansvärd. Jag gör skillnad på att vara ifred och att vara ensam, självklart vill jag vara ifred ibland men då vet jag ju att det finns folk bara ett samtal bort t.ex.
 Att vara instängd på nått ställe och inte veta om eller hur jag tar mig ut är också något som jag är grymt rädd för, hamnar jag i en sån situation så är det på gränsen till riktig panik kan jag säga, som tur är så inträffar det inte så ofta.
 Om jag ska ta rädsla och fobi som samma sak så är insekter och spindlar något som jag avskyr, alla sorter, usch! Sen finns det ju många knäppa fobier och jag antar att jag har en av dem nämligen fobi för blött hushålls papper, äckligt, äckligt, äckligt!!! Fråga mig inte varför, det har alltid varit så.
 Sen är jag mörkrädd också, fast bara om jag är ensam.
Hmm... ja det var vad jag kan komma på, just nu i alla fall. Det finns säkert nått mer, men det är nog inte som framkallar sådana panikkänslor som ovanstående saker gör så det är väl nått jag inte tänker så mycket på antar jag.

(blogg.passagen.se)

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0