Det ska börjas i tid som man säger...

I morron är de "outlettime" igen, denna gång bär det av till Vingåker =) En kompis kom på att det va nu eller aldrig som hon kunde köpa julklappar och det är alltid kul att fynda så det är klart att man hänger med =)
Hmm... jul ja, det var det också. Har haft en klump i magen över det sen i september tror jag. :-S
Har alltid älskat jul, men på grund av att min familj alltid har varit lite dysfunktionell eller hur jag ska uttrycka mig så är jag inte direkt van vid "normala" jultraditioner. Och på senare år när man har försökt att anstränga sig för att få det juligt och mysigt så har man inte fått ett smack för det i alla fall. Ett "det skiter väl jag i" var en vanligt förekommande kommentar bland annat, och man kanske kan tänka sig vad det gjorde för självkänslan?!?! Detta har liksom lett till att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen när det väl är julaftonsmorgon. Jag vet ju hur det är meningen att det ska vara och jag vet hur jag skulle vilja ha det, men känner inte riktigt att jag passar in utan känner mig mest ivägen.  
Det kallas väl inte familjehögtid för inte. Det är ju meningen att man ska myspysa med familjen och har man ingen familj att myspysa med så ska man hålla sig på sin kant typ. I "min värld" har det alltid varit så, vill ju inte stöka till andras traditioner och rutiner.
Det är mycket som snurrar i huvudet just nu, så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna få ur mig allt. Det är ju säkert mycket som är störtlöjligt också, som t. ex att jag nästan är rädd för att folk ska köpa nått åt mig eftersom jag inte tycker att jag ska ha nått utan hellre ger än får eller att jag nästan får lite panik när det är dax att köpa julklappar för att jag är så kass på att komma på bra presenter.
Får hoppas att jag kommer över det nån gång!


//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0