Köp och rädda ett liv eller två!!!


Den här boken har jag precis läst, och den berörde mig verkligen. Texterna i boken är skrivna av 57 hemlösa personer i Stockholm, de berättar om sina liv och upplevelser. Erfarenheter och hemlösheten bland mycket annat. Samtliga säljer tidningen Situation Sthlm och texterna i boken har också blivit publicerade i tidningen.
Tårarna bokstavligen sprutade ur ögonen på mig när jag läste vissa av texterna. Fattar inte att Sverige kan kallas för en demokrati, det gäller ju ändå bara de som har det väl förspänt.
Vilken myndighetsperson bryr sig om de stackars människorna som förlorat precis allt? De som får uppleva det fruktansvärda i att få beskedet att en vän har dött, och det flera gånger om året. Ska det verkligen behöva vara så? Hur kan vi tillåta detta? De är ju också människor precis som alla andra. Ibland skäms jag verkligen över att vara svensk.
Tycker i alla fall att ni där ute ska köpa boken, om ni inte vill läsa den själva så kan ni ju köpa den till någon annan. Eller bara köpa den ändå, allt överskott går till Situation Sthlm.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0