Det ska nog bli kompisar av dessa =)

Som bekant så är jag kattägare till två stycken charmtroll, de flyttade igår från stan till landet, alltså hem till Henrik =) Och han är ju numera bekant hundägare till ett underbart yrväder =)
Var lite spänd på hur det skulle gå för mina katter har nämligen aldrig haft närkontakt med en hund i hela sitt liv. Det var en hel del ylande, skällande, fräsande och morrande igår, och ena katten satt inne på badrummet bakom tvättmaskinen precis hela kvällen. Räddast av alla tre var dock hunden (Siri), katterna var mest arga tror jag (ack så olyckliga på mig för att jag tvingade in dem i en trång bur och sen att åka bil. Och sen när de trodde att det var lugnt så kommer Siri inrusande och ylar och skäller) ;-)
Men idag så har alla gjort stora framsteg. Båda katterna befinner sig i samma rum som Siri och de har till och med varit framme och nosat på henne, och hon håller sig lugn.
Så jag tror nog att det ska kunna bli kompisar av dessa =)





Jag låter bilderna tala för sig själva haha =)

 

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0