Baka baka liten paj... =oP

Just nu håller jag på att baka en ananaspaj som vi ska ha till efterrätt ikväll, till det blir det hallonsås. Smarrigt värre kan jag säga. Och eftersom jag är en godhjärtad människa så ska jag givetvis dela med mig av receptet =))

Botten;
3dl krossade digestivekex (10-12st)
1dl smält smör (100g)
1msk socker

Blanda allt till lagom konsistens och tryck ut i en pajform. Grädda i 5-8min i 175 grader. Låt svalna

Fyllning;
1 burk krossad ananas (ca 300g)
5dl creme fraiche
1dl socker
1-2 tsk vaniljsocker

Låt ananasen rinna av i minst 1 timme (det går också bra att krama ur den med händerna) Blanda med övriga ingredienser och häll över den svalndade bottnen. Grädda i ca 25 min i 175 grader.
Serveras kylskåpskall.

Hallonsås;
1 påse frysta hallon
strösocker eller florsocker efter smak

Tina bären. Mixa tillsammans med sockret. Klart!


//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0