Den årliga far och dotterresan...

Går i år till Riga.



Och för er som inte är så hajja på geografi så är det huvudstaden i Lettland. Jag har aldrig varit där förut men slutsatsen som jag drar av bilden ovan är att  jag kommer att ha massor att stå i =) Tycker det är jättekul att kolla på gamla hus och andra byggnader, och enligt fakta så ska de tydligen ha väldigt mycket speciella sådana.

Mat är ju nått annat som jag tycker är kul, så självklart måste man ju prova typiska rätter för det landet man åker till ( dock inte alltid, som t. ex blodkorv i Portugal. Där går gränsen =))
En typisk lettisk rätt var tydligen något som kallas för pelmeni. Detta är  nått slags ångkokta pastaknyten med allehanda olika fyllningar som ska ätas med nån form av sås. Fanns tydligen massa olika varianter av det också. Jag kan väl inte påstå att det ser så jättegott ut, men vem vet, skenet kanske bedrar =)) Prova ska jag göra i alla fall.

 (Ha,ha om man har lite livlig fanatsi som jag så kan det här se ut som nått helt annat än vad det är ;oP)

Well, well det ska bli kul att se ytterligare en av Europas huvudstäder även om jag ska äta på McDonalds hela veckan (fast det betvivlar jag starkt he,he)

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0