Stockholm eller inte Stockholm, det är frågan...

 Insåg igår när jag satt och kikade runt lite på arbetsförmedlingens hemsida att de flesta spännande och intressanta jobben finns i Stockholm. Men Stockholm liksom...?! Det är inte riktigt min melodi, jag är mer för västkusten.
 Men sen slog mig tanken att det om ca 1 år är dax för mig att ge mig ut på praktik, och det vore ju kul att få hamna på ett spännande och intressant ställe. Det finns ju onekligen x antal fler spännande platser i Stockholm än i lilla Karlstad med omnejd som jag skulle kunna tänka mig att göra praktik på.
 Sen att en av mina bästa vänner är på G att flytta ner dit från Östersund gör ju inte saken svårare för mig, då har jag ju nått ställe att bo på också ;-)
 Det som skrämmer mig mest och som känns svårast i så fall är att bo utan min karl i närmare ett halvår :-S Samtidigt känns det som om det kan vara väldigt viktigt att ta ett sånt här steg, om inte annat för den framtida karriären och för att prova på nått helt annat än vad man är van vid.
 Well oh well, jag har ju ett tag till på mig att fundera på det!




//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0