Så mycket att fundera på...

Tänk att det ska finnas så mycket att välja på här i livet, hälften vore nog enligt mig. Vart ska man göra sin praktik? Vart ska man söka jobb när man pluggat klart? Vilka jobb ska jag söka? Måste jag läsa ännu mer? Tänk om bara en av oss får jobb!? Tänk om vi måste flytta?!? Va gör vi om nån av oss inte trivs?
Som ni märker som är det här med att leva i nuet inte riktigt min melodi, önskar att jag vore lite bättre på det. Men det är i alla fall sånt här som jag kan gå runt och fundera på ibland. Samtidigt som det just nu känns lite som om jag aldrig kommer att bli klar för att söka ett ordentligt jobb. Jag vill ju inte dra mig fram som timvikarie resten av livet direkt.

Nu vet jag väl kanske innerst inne att det inte kommer bli så. Men det är fortfarande mycket att fundera på om inte ännu mer. Sen så har man ju sina föreställningar om hur man vill att livet ska gestalta sig. Men oddsen för att det ska bli som man vill är antagligen ganska små. Men, men. Man får göra det bästa av det man har, och man kan inte göra mer än sitt bästa! =)

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0