Drömjobben (önskelista ;-))

Inser att jag egentligen bara vill äga mig åt två saker här i livet, människor och litteratur =) Men det tycker jag känns som ganska relevanta områden, som dessutom går att kombinera. Vem vet kanske blir det som jag vill en dag. Tills dess så är ju drömmarna gratis =)

1)      Få jobba med människor som har psykiska, psykosociala, och/eller missbruksproblem. Då helst i någon form av rehabiliterande/habiliterande verksamhet. Att få hjälpa människor att tillfriskna från sin sjukdom och komma ut i livet igen. Eller att hjälpa dem att förstå och kunna hantera sin sjukdom, och trots den kunna få en fungerande vardag. Skulle även kunna tänka mig någon form av terapeutiskt arbete.

 

2)      Äga och driva mitt alldeles egna bokcafé =) En liten dröm som jag haft i många år. Alla sorters böcker ska finnas här, man ska kunna läsa på plats, köpa sin bok eller byta en man läst mot en annan. Givetvis ska det finnas barnböcker också. Och i kombination med det så ska det naturligtvis finnas massa gott hembakat att fika på =)

 

3)      Författare. Att kunna skriva texter som berör och påverkar människor. Förhoppningsvis får jag ett jobb som faller in under punkt 1 som jag sen kan bearbeta mina erfarenheter av i bokform, och som kanske kan hjälpa någon annan. Fast självklart önskar jag ju att jag kunde skriva lika olika böcker som jag själv läser.

Hur ser era listor ut?

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0