Distanskurs till hösten kanske???

Hmm... undrar om jag kanske ska va lite överambitiös till hösten kanske? Vill ju gärna läsa lite extra om ungdomar och droger eftersom det är ett område som intresserar mig väldigt mycket, och som jag gärna skulle vilja arbeta inom. Vi får bara en kurs i droger och missbruk nu, och vad jag vet så är den inte inriktad på någon speciell grupp.

Men jag har hittat en på Linnéuniversitetet (Växjö/Kalmar). "Ungdomar, identiteter och drogkulturer" 7,5hp, distans/ 25%.  Det känns ju lite lagom att "ha brevid" så att säga. Och 7,5 hp motsvarar ju ca 5 veckor på helfart så det blir ju ganska utspritt med så långsam studietakt.

Det kan ju va skönt att slippa läsa kurser senare efter utbildningen också. Så att man då kan ägna sig åt jobb i stället. Och jag har ju läst rätt länge också, så jag vill verkligen ut och jobba! =)

Well, well vi får se hur jag gör. Ska fundera lite på det så får vi se.

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0