Vem bryr sig?

Vem bryr sig är titeln på en bok jag just har läst. Den handlar om vårt land, om Sverige. Och den gjorde mig minst sagt förbannad! Den handlar inte om det "underbara, trygga, säkra" Sverige som du får uppleva, du som inte har några arbetsskador, nån psykisk sjukdom eller som bor på gatan.
Det är ett vidrigt Sverige som beskrivs, ett maktgalet, korrupt och egoistisk Sverige.
Fy fan! Är de enda ord jag kan yttra över detta. Jag vet inte längre om jag vill sätta några barn till världen i ett samhälle som detta, om jag vill bli gammal eller om jag ens vill bo kvar här! Det är känslan jag får. 

 Att de myndigheter och instanser som är till för att hjälpa istället gör sitt bästa för att stjälpa. Att vi behandlar människor som flyr från andra länder på ett så grymt och vidrigt sätt. Att det fortfarande är mannen som ses som den starkaste, trots att det är år 2010! Att minst 1000 barn blir vräkta från sina hem VARJE ÅR! Och att en tredjedel av de hemlösa i Sverige är föräldrar till barn under 18 år! Hur i helvete kan vi låta det gå till på det här viset? Att bara blunda och gå förbi? Det övergår allt förstånd jag nånsin haft och kommer att få!
Det bor 9 340 682 personer i Sverige, så nog måste vi kunna få till en förändring om vi bara ger oss fan på det? Visst att alla kanske inte kan bidra, men även om vi inte räknar med dem så är vi fortfarande x-antal miljoner människor som faktisk kan det!

Vi tror att vi har det så bra, men sanningen är den att helvetet på jorden också kan drabba oss, eller vem som helst i vår närhet. Och när det gör det så kommer dagens samhälle att skratta oss rakt upp i ansiktet, tugga på oss, svälja oss och spotta ut oss igen!
Är det i ett sånt samhälle vi vill bo, och låta våra barn växa och och våra föräldrar bli gamla?

LÄS DEN!


http://www.vembryrsig.nu

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0