Min favoritfödelsedag (Dag 18/30)

 Hmmm, ja det måste nog vara någon från mina yngre år, på den tiden mormor kom med jordgubbstårta varje år (väldigt längesen alltså). Det hör nämligen till saken att jag inte gillar att fylla år, inte alls. Detta med att bli äldre o.s.v. det är inte min grej, inte för att jag blir det mindre bara för det men... Jag är hon som haft 30-årskris sen hon var 19 (och då är jag inte ens 30 än).   Nästa födelsedag känns speciellt jobbig tycker jag för då "faller jag över" strecket och är obevekligen närmare 30 än 20 *brrrrr*.
 Usch, men men sånt är livet, och jag är ju glad och tacksam för att jag lever och mår bra så jag ska inte klaga, men det känns som om tiden går alldeles för fort och jag vill inte blir gammal...än på ett tag i alla fall. Ja,ja jag vet att 26 inte är nån ålder, men alla uppfattar vi saker och ting på olika sätt.
 Det handlar nog mer om vad som komma skall än hur det är just nu för min del. Jag hade så många mål och så mycket som skulle vara gjort innan jag blev 30, men man omvärderar ju saker och ting och jag inser att majoriteten av de grejerna INTE kommer att hända innan dess, om ens nånsin medans andra kanske blir uppfyllda om än inte under den tid jag tänkt eller på det sätt som jag tänkt.
 Men det är väl en del av charmen med livet att man aldrig riktigt vet hur det ska bli. Då skulle man nog krisa om nån gång tror jag.




//A
 

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

haha het tant på bilden

2010-12-15 @ 16:42:23
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0