Detta ångrar jag (Dag 19/30)

Ganska svårt att svara på tycker jag faktiskt. Jag vill gärna tro att det finns en mening med mesta som händer och sker, och om jag ser det så så har ju det som jag gjort i mitt liv lett till att jag är där jag är idag och i så fall kan jag inte säga att jag ångrar något speciellt eftersom jag trivs väldigt bra där jag är idag.
 Men om det nu inte är så att det som händer och sker har en mening så finns det väl  ett och annat som jag ångrar. Till exempel vissa relationer som jag inte borde gett mig in i, att jag sårat folk som betytt mycket för mig t. ex. Något jag ångrar väldigt mycket är att jag över huvudtaget började röka, nu är det i och för sig ett år och fyra månder sen jag slutade, men det hade ju varit ännu bättre om jag aldrig börjat.
 Annars kan jag faktiskt inte komma på något väsentligt som jag ångrar, visst har man gjort mycket som säkert har varit dumt, men för det mesta när jag är "elak" så har jag en anledning till det och så har det alltid varit. Sen anser jag att om händelsen vilken den nu är inte har varit så speciell att den har fastnat i minnet då finns det heller ingen anledning att ångra den, är det nånting som fastnar i minnet så är det sådant som man har dåligt samvete för och som man ångrar! Sen kan man ju också ångra saker som man inte har gjort och saker som inte varit dumma, men jag tror att de sakerna i mindre utsträckning leder till ånger och dåligt samvete än negativa saker. Hur som så tycker jag samma sak om de sakerna att har det inte fastnat i minnet så är det antagligen inget som jag behöver ångra! Det är i alla fall inget som jag grämer mig över.

 (Bra påstående!)


//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0