Det här upprör mig (Dag 22/30)

Ja det finns ju onekligen en hel del att bli upprör över här i världen, minst sagt. Men man kan ju inte vara upprörd över allt för då skulle man inte vara nått annat.
 Jag blir upprörd när barn far illa, tanken på att vuxna människor utsätter försvarslösa barn för kränkningar, övergrepp och allt vad det är gör mig grymt förbannad!
 Folk som inte tar sitt ansvar och inte vågar stå för vad de tycker/säger är en annan sak som jag kan bli mäkta upprörd över.
Djurplågeri är också en sak som är alldeles fruktansvärd.
 Att våra gamla människor här i sverige (tänker främst på de som bor i speciellt boende eller har hjälp av hemtjänsten) ibland blir behandlade som skit rent ut sagt. Det är ju de som byggt upp vårt land och samhälle så jag tycker att de ska behandlas med mycket mer respekt och värdighet än de gör. Ibland får man ju höra fruktansvärda historier om fastspända människor och att om nån ramlat så kan de bli liggande i dagar, usch jag ryser bara vid tanken.
 En annan sak som ofta leder till att jag blir upprörd är svenska myndigheter (väldigt många av dem i alla fall) Det är ju så att man kan gråta när man ser/hör hur de beter sig mot folk. Det enda som finns att säga om dem är helt enkelt FY FAN! Här snackar vi respektlöshet och arrogans på hög nivå.

Ja det var väl en bråkdel av allt som finns att bli upprörd över, men detta är något utav det värsta jag ser/hör om och som leder till allra mest upprördhet hos mig i alla fall. Men som sagt man kan inte bli upprörd över allt för då skulle man inte vara annat.

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0