Goda nyheter

Men kanske inte så nyttiga ;-)

Varje år så kommer det ju ett antal nya glassar som man bara måste prova. Jag har inte tagit mig igenom hela nyhetssortimentet än, men tre stycken har jag hunnit med i alla fall;



Magnum Hazelnut
M...M...M...! Smakar som Marabou schweizernöt på pinne. Supergod!


Magnum Gold?!
Undrar vad frågetecknet står för? Kanske för att överdraget verkligen är guldfärgat, så man blir guldfärgad på hela tungan när man slickar på den. Det står heller ingenstans vad detta överdrag består av och personligen så tyckte jag att det smakade plastigt. Men insidan var i alla fall god. Smakar som barndomens kolaglass.



Ben & Jerry´s Peanutbutter Cookiedough
Njutning för själen tycker jag är en bra beskrivning på denna. Grymt god och lagom mäktig.

Bilder från
http://www.gbglace.se

En annan god nyhet som jag hittade i affären idag (som inte har ed glass att göra dock) var denna;


Marabou passion. Mjölkchoklad med passionsfrukt och chili. Riktigt god till en kopp te/kaffe, men man sätter nog inte i sig en hela kaka rakt upp och ner.

Bild från
http://www.mediabanken.se

Nu har ni nått nytt att prova till fredagsmyset ;-)

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0