Hur orkar dom?

Har tagit en liten paus i allt pluggande en stund och suttit och läst lite bloggar. X antal av de bloggarna jag kom in på tillhörde så kallade fjortisar. Efter att ha läst ett par stycken på vardera så är min fråga; Hur orkar dom? Hela deras liv består av att sminka sig, duscha, platta håret, föna håret, vara bättre än den och den, vara brunare än den och den osv, osv. Visst är jag flera år äldre än vad de är och jag var säkert också sån på ett eller annat plan i den åldren, och just därför tycker jag att det är så synd att de ska slösa bort den bästa tiden i sina liva på en massa tjafs. Men det hör väl kanske livet till att det är så. Säger bara en sak; Tänk om jag visste då vad jag vet nu. Då skulle jag ha sluppit många jobbiga situationer och framförallt inte haft så bråttom med att bli "vuxen". Men det är ju som de säger lätt att vara efterklok!


//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0